עבודת צוות ליצירת שינוי בעסק – ייעוץ עסקי

 

לאחר שראינו עד כמה חשוב ליצור דחיפות בעסק, עלינו לגייס את העובדים וההנהלה על מנת ליצור את השינוי בפועל ולהתגבר על המכשולים הצפויים. עמליה שכטר, ראש תחום אימון ביבולים, מסבירה כיצד לעשות זאת.

 

בשנים האחרונות קצב השינויים בשווקים הולך ומאיץ. מכיוון שאף עסק לא רוצה להשאר מאחור, עליו להיות פתוח לשינויים מהירים, אך המציאות מראה כי עובדים רבים מתקשים להתמודד עם שינוי שנכפה עליהם ומאטים את קצב השינוי כאשר הם יכולים. אם בעבר מנהל חזק יכל להטמיע שינוי על אף רצונות העובדים גם אם השינוי ארך זמן רב יותר, הרי שכיום למהירות יש מימד קריטי ועל כן בכדי ליצור שינוי ולעבור לעצמאות כלכלית עלינו לרתום את העובדים לעשייתו ולפעול כצוות לעבר המטרה החדשה.

 

איך יוצרים עבודת צוות לשינוי?

בכדי ליצור את השינוי באמצעות עבודת צוות, בעל העסק צריך להבטיח כי בין עמודי התווך של השינוי נמצאים האנשים המרכזיים והחשובים בעסק. אנשים בעלי השפעה וכוח על אחרים יכולים להוביל את הכפופים להם או את אלו הסומכים עליהם ולבלום התנגדויות לשינוי בצורה טובה.

 

אם השינוי כולל כניסה לתחומים חדשים, חשוב לוודא כי יש ייצוג בצוות למומחים בתחום החדש, כמו גם למומחים בהבנת השפעתם של השינויים על המחלקות השונות בעסק, תזרים המזומנים שלו, יעדי השיווק וכן הלאה. מומחיות מאפשרת לנו לקבל החלטות טובות שמקטינות את הסיכון לעסק ויוצרות מיקוד במטרה.

 

בכדי שעבודת הצוות תעבוד, והיא זו שתחולל את השינוי בקרב העובדים האחרים, על החברים בצוות להיות אנשים אמינים שאחרים מכבדים ומקבלים את דעותיהם והחלטותיהם. כאשר האנשים הנכונים נבחרים לצוות, קל יותר להעביר את השינוי הלאה וליצור הדים עבורו.

 

בעסק שבו יש מספר עובדים, קיימים עובדים שהם מנהיגים טבעיים. עובדים אלו יכולים לשכנע אחרים בזכות הכריזמה שלהם, וכדאי לרתום גם אותם לצוות השינוי, על מנת שיסייעו להפחית התנגדויות, ליצור מוטיבציה ולרתום את שאר עובדי העסק ליצירת השינוי במהירות.

 

מנהיגות מול מומחיות

חשוב למצוא את האיזון הנכון בין מומחיות למנהיגות, שכן מומחיות דרושה להכנת תוכנית העבודה לשינוי, אך מנהיגות היא זו שמפיחה בו חזון. את הצורך במומחיות ניתן לפתור על ידי שכירת יועצים מומחים שיתנו ייעוץ עסקי, אך חשוב להשקיע גם במציאת פתרון לנושא המנהיגות. את הצורך במנהיגות בתהליך שכזה ניתן לפתור על ידי הבאת מנהל חיצוני לחברה המוכר כמנהיג באופיו, על ידי קידום עובדים בעלי יכולת הנהגה, או על ידי האצלת סמכויות לעובדים בעלי כוח והשפעה בתוך העסק.

אהבתם? שתפו עם חברים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שיעזרו לך לעשות עוד כסף

רוצה פריצת דרך כלכלית?
אני מזמין אותך לקבל “שיחת ייעוץ ובהירות” ( ב ZOOM)  ללא עלות 
ליצירת פריצת דרך כלכלית 
עם מנטור של תכנית סוד הכסף

icon-05-min