ממועדון המשקיעים, ייעוץ עסקי להשקעה בחו”ל ובמנהטן

אופן ההשקעה בנדל”ן בחו”ל שונה בין משקיע פרטי קטן לבין חברת השקעות. בעוד שחברה יכולה להרשות לעצמה להסתכן בשווקים לא בטוחים, למשקיע הקטן כדאי לקבל ייעוץ עסקי וללכת על בטוח. מה זה על בטוח? להלן מספר עקרונות מנחים, שכדאי להפנים ולהטמיע:

  1. בחרו במיקומים מרכזיים. ערי בירה וערים מרכזיות בכל מדינה מהוות מרכזי אוכלוסיה גדולים ומרכזים תיירותיים, כלכליים ונדל”ניים נחשקים, הנוטים לשוב לגדולתם אחרי משבר. כדאי לנצל את ירידות המחירים בערים אלו, כיוון שהאטרקטיביות שלהם וההגירה החיובית אליהם לצרכי לימודים, עבודה וכו’ מבטיחות אפשרות למצוא שוכרים בקלות ואף לסחור בנכס בעת הצורך.  
  2. חפשו איש קשר עם המלצות כדאי לחפש ערים שבהם יש איש קשר שאתם יכולים לסמוך עליו, שיוכל לסייע באימות עובדות אודות ההשקעה והפוטנציאל שלה ויראה לכם איך להתעשר. באופן זה נוכל להימנע משרלטנות, מרכישת נכס במיקום לא אטרקטיבי, או במחיר שאינו תואם את השוק.
  3. בדקו לטובת מי החוק. האם חוקי הגנת הדייר במקומות בהם אתם מעוניינים להשקיע בנדל”ן מקשים על המשכירים ומיטיבים עם השוכרים, או להיפך? העדיפו את המקומות שבהם החוקים הם לטובת המשכיר.
  4. החוק והסדר. בחרו במדינות שבהן הסיכוי שהצדק ייראה גדול יותר. השקעה במקומות שבהם אין מערכת משפט מסודרת, אלא מערכת הנשלטת על-ידי מאפיה או שחיתות, עלולה להפוך את ההשקעה לטעות מרה, ואת התקווה – לאכזבה.
  5. העדיפו שווקים פעילים. כחלק מהייעוץ העסקי חפשו את המקומות שבהם תוכלו לממש את הנכס באופן מיידי אם תזקקו לכך. אל תתפתו להבטחות על יבולים ושווקים שיתעוררו בעתיד, כיוון שבעת משבר אישי, ייתכן כי תיאלצו למכור במחירי הפסד. 
  6. שקיפות מבורכת. העדיפו שווקים, שבהם יש שקיפות לגבי מחירי הנכסים, הבעלויות וכדומה, בדקו והשוו מחירים, היעזרו באינטרנט.
  7. מרכזי זה טוב. דירות ליד מרכזי תחבורה, מרכזי קניות או לימודים מגדילות את הסיכויים להשכרתן. אפיינו לעצמכם את השוכרים הפוטנציאליים וחפשו נכסים באזורים שיהיו אטרקטיביים עבורם.
  8. העדיפו ללכת על בטוח. למשקיע הקטן לא כדאי להסתכן ולבחור בהשקעה בנדל”ן באזורים שהסיכון בהם גבוה. כחלק מהייעוץ העסקי כדאי לבחור בהשקעה סולידית יותר ולא להצטער בדיעבד, או להסתבך.

מנהטן ודיור בר-השגה

ניו-יורק, ומנהטן בפרט, היו ונשארו אטרקטיביות. אבל כל מי שניסה פעם למצוא דירה במנהטן, נדהם מגובה שכר הדירה, שלא נמצא בפיקוח כלשהו. גם מחירי הדירות לקנייה גבוהים מאוד. לכן, הרעיון להשקיע במנהטן נראה לרוב האנשים כעניין לגמרי בלתי מושג. כעת  המצב שונה. דווקא בתקופה זו מתקיימות בשוק מספר מגמות, אשר הופכות דווקא את מנהטן ליעד מעולה להשקעה.

איך זה ומדוע? בדרך כלל, כשאנו חושבים על על ניו-יורק ועל מנהטן, דאגה לשכבות החלשות אינה הדבר הראשון שעולה לנו בראש. הרי מנהטן היא אחת מפיסות הנדל”ן היקרות בעולם, אך האוכלוסייה שמתגוררת בה אינה רק ממעמד סוציו-אקונומי גבוה, אלא מורכבת ממגוון עצום של בני-אדם מכל דת, גזע, מין מכל השכבות הסוציו-אקונומיות.

האם ניסיתם פעם להבין, איך יכולים אנשים משכבות חלשות להרשות לעצמם להתגורר במנהטן? כיצד מצליחה העיר לשמור על גיוון אוכלוסייה כה רחב, בד בבד עם שמירה על שוק נדל”ן תוסס וערכי נדל”ן גבוהים, גם כשבמקומות אחרים בארה”ב הכול שוקע?

המפתח לכל זה הנו – דיור בר-השגה, שהוא נפוץ במנהטן, והרשויות משתמשות בו כמפתח לפיתוח שכונות בעיר.

דיור בר-השגה בארה”ב מתנהל בשלוש שיטות:

1) דיור בר-השגה שנבנה על-ידי גורמים פרטיים ומתופעל על-ידם.

2) בנייה ציבורית הנבנית על-ידי הממשלה, מתופעלת על-ידה ונמצאת בבעלות ממשלתית.

3) שיטת SECTION 8, על-פיה המדינה מעניקה ואוצ’רים למשפחות הזכאיות לכך לשכירת דירה מוזלת בבניינים פרטיים.

אהבתם? שתפו עם חברים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שיעזרו לך לעשות עוד כסף

רוצה פריצת דרך כלכלית?
אני מזמין אותך לקבל “שיחת ייעוץ ובהירות” ( ב ZOOM)  ללא עלות 
ליצירת פריצת דרך כלכלית 
עם מנטור של תכנית סוד הכסף

icon-05-min