למה כל פעם שתראו דלי תדעו שהעושר שלכם תלוי בו?

מהו החוק שמכריע בשאלה אם נהיה עשירים או עניים?

כשמכירים את חוק הדלי, הוא יכול לעזור להתעשר. מדובר בחוק שלמעשה מלמד אותנו את החוכמה של ההתנהלות הכלכלית. בפועל, ל – 52% מהמשפחות במדינת ישראל יש חור בדלי, זה אומר שלמדנו לחיות תחת המשקל הכבד של נוסחת העוני.

נוסחת העוני אומרת שאם תלמדו הרבה שנים, תרכשו מקצוע, תמצאו מקום עבודה או עסק קבוע ותתקדמו לאט, כך ההכנסה שלכם תעלה ואז תוכלו לקנות לעצמכם את כל מה שחלמתם עליו. וכשממש תצליחו ותרוויחו עוד יותר תוכלו לצרוך עוד יותר.

הנוסחה הזו גורמת לרוב האנשים להשתעבד למעבידים או לעסק שלהם ולעבוד עוד ועוד שעות עד שהם שוכחים מה באמת חשוב להם בחיים.

עשירים פועלים לפי נוסחה אחרת ובזכותה הם מרוויחים זמן פנוי, כי הנכסים עובדים עבורם. זוהי “נוסחת העושר”.

חזרה לחוק הדלי-
לא משנה כמה כסף נכניס לתוך הדלי של החיים, תמיד יצא לנו יותר כסף ממה שהכנסנו. ההוצאות גדולות מההכנסות על בסיס קבוע. כל פעם שנכנס סכום כסף לחשבון המשפחתי, כל פעם שנקבל בונוס או העלאה במשכורת – הכסף יצא על הוצאות חדשות לא הכרחיות ומעל לגובה ההכנסה. 

חוק הדלי אומר שכל עוד נשמר המאזן של הוצאות הגדולות מההכנסות, זה לא משנה כמה המשכורת שלנו שמנה – אנחנו עדיין נהיה במעגל של מינוסים, חובות – ולבסוף – עוני.

“אילו רק היו לי עוד 5,000 או 10,000 שקלים בחודש, כל הבעיות של יהיו נפתרות”. מכירים את ההרגשה? צר לי לאכזב אתכם, אבל זה לא באמת הפתרון, לא כל עוד אין שינוי בגישה הכלכלית. להיפך, אנשים שמרוויחים טוב נמצאים בסכנה הכי גדולה.

מעטות המשפחות שהדלי שלהן מלא וממשיך להתמלא במזומנים וחסכונות. בשביל שזה יקרה-  צריך להכיר את ״הפרצוף הכלכלי״. 

מודל הפרצוף הכלכלי שנותן ראיה כוללת של כל ההתנהלות הכלכלית

זהו מודל שפיתחתי לפני כמה שנים שנותן ראייה כוללת של כל ההתנהלות הכלכלית. בפרצוף הכלכלי, יש לנו צד אחד של נכסים והכנסות, ובצד השני צד של התחייבויות והוצאות. במרכז, האף הזה של הפרצוף זה החודש הממוצע עם ההכנסות וההוצאות.

במקרים של מינוסים כרוניים, המינוסים הופכים כל חודש לחובות, שבעקבותיהם לוקחים הלוואות ונוצרות התחייבויות. ההתחייבויות יוצרות החזר חודשי שמקטין את כוח הקנייה החודשי של המשפחה, וכך המינוס גדל ובשלב מסוים יש חוב נוסף שמצריך עוד הלוואה ואז עוד התחייבות. המעגל הזה חוזר חלילה עד שבסופו של דברים מגיעים למצב של עוני.

המעגל הזה נקרא מעגל העוני, לא בגלל רמת ההכנסה, אלא בגלל שיש פער שלילי בין ההכנסות להוצאות וההתחייבויות הולכות וגדלות.

יש מעגל אחר אליו אנחנו רוצים להצטרף שנקרא “מעגל העושר”. זה מעגל שבו מדי חודש אנחנו צוברים כסף, וכל פעם ״שנופל״ עלינו כסף כמו קרן השתלמות או מתנה, הוא נכנס למעגל הנכסים, אנחנו משקיעים את הכסף ואז יש לנו הכנסה פסיבית.

בחברה הקפיטליסטית אנחנו לומדים דבר אחד: שהצלחה נמדדת בכמה כסף אני מוציא, בכמה הבית שלי יקר, הבגדים שלי יקרים, הטלפון שלי חדיש, המכונית שלי יפה וכך הלאה.

למעשה מגיל מאוד מאוד צעיר לומדים לקנות מותגים יקרים, אח״כ בית יקר ומכונית יקרה. זו גישה של עוני כי היא שמה אותנו במעגל העוני. בגישה הזו אני חוסך את מה שנשאר ובדרך כלל- לא נשאר כלום.

בגישת העושר לעומת זאת, אני קודם כל משקיע ואח״כ מוציא כסף. אנחנו הופכים את הסדר. 

המעשים שגורמים לאנשים להיות עשירים באים לידי ביטוי קודם כל בפן המנטלי, בסוג המחשבות שהם בוחרים שיסתובבו להם בראש. והם טורחים באופן מכוון לפתח את ההשכלה הפיננסית שלהם. הם יודעים לזהות רעיונות טובים ולצלול לתוכם, להשקיע בלימוד והבנה של תחומים שייצרו להם נכסים מניבים.

שלכם,
גיל אורלי- מנטור להצלחה כלכלית והכנסה פסיבית בזמן משבר.

אהבתם? שתפו עם חברים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שיעזרו לך לעשות עוד כסף

רוצה פריצת דרך כלכלית?
אני מזמין אותך לקבל “שיחת ייעוץ ובהירות” ( ב ZOOM)  ללא עלות 
ליצירת פריצת דרך כלכלית 
עם מנטור של תכנית סוד הכסף

icon-05-min