סיפור הצלחה: מצמצום בסופר ליציאה מהמינוס/גיל אורלי
חינוך פיננסי וייעוץ עסקי למשפחות ועסקים | קבוצת גיל אורלי
מאמרים > אימון
 


אחת ההוצאות הגדולות יותר של ארנון ועדי היתה ההוצאה על מזון. כמשפחה של 5 נפשות הם הוציאו אלפי שקלים בחודש בסעיף זה ויחד עם ההוצאות האחרות שלהם הם מצאו את עצמם שוב במינוס לוחץ. 8 שנים קודם לכן הם הגיעו לאימון כלכלי, והצליחו לסגור את המינוס למשך שנה, אבל מרגע ששחררו את הרסן, הם החלו בתהליך חזרה למינוס. כשהרגישו שקשה להם להמשיך כך, הם חזרו שוב, הפעם במטרה לסגור את המינוס אחת ולתמיד.

 

רשימה חכמה מאד
לאחר שעשו תכנון כלכלי, הם הקציבו לסעיף המזון תקציב של 2,400 ש"ח בחודש, שהם 600 ש"ח בלבד לשבוע. בכדי להצליח לקנות אוכל מגוון ל-5 אנשים, אסף וענבל היו צריכים למצוא את המיקום החסכוני והמשתלם ביותר לערוך בו קניות, וכמובן לערוך רשימה חכמה שתאפשר להם לקנות בדיוק את מה שהם צריכים לשבוע הקרוב.

 

"בשבועות הראשונים לניהול התקציב החלטנו ללכת כמעט בכל שבוע לסופר אחר שנמצא בסביבה שלנו. בכל אחד מהסופרים שבהם היינו רשמנו את המחירים של מצרכים שרכשנו, וכך יצרנו לנו מאגר מידע שאומר לנו באיזה סופר הכי משתלם לנו לקנות. חוץ מעדכון המחירים שלנו, אנחנו משתמשים באפליקציות השוואת מחירים כדי לברר באיזה סופר המחירים הכי משתלמים באותו פרק זמן.

 

אל הסופר עצמו, אנחנו מגיעים עם רשימת קניות, שליד כל סעיף בה רשומים גם הפרטים והמחירים. אם המחירים עלו, אנחנו מעדכנים את המחיר ברשימות שלנו, ומחליטים האם לקנות או לא לקנות, בהתאם לחשיבות של הפריט ברשימה. אם העלייה היא ב-20-30% מסך הקנייה, אנחנו בודקים גם במקומות אחרים כדי לבדוק איפה עכשיו משתלם לקנות. זה אמנם נשמע כמו המון עבודה, אבל למעשה זה עניין מהיר של תחזוקה, שחוסך לנו המון כסף מדי חודש." מסביר ארנון.

 

שינויים בהרגלי הצריכה
תקציב של 2,400 ש"ח בחודש בלבד, חייב את המשפחה לשנות את הרגלי הקנייה שלה. לדברי ארנון "אם בעבר היינו דוחפים לעגלה עוד שמן ואורז כדי שיהיה, היום אנחנו מסתכלים לפני הקנייה האם השמן והאורז יחזיקו עוד שבוע, בודקים מה אנחנו מתכננים להכין לשבוע והאם הכמויות שיש בבית יספיקו ורק אז מקבלים החלטה.

 

הרכב הרשימה שלנו משתנה מדי שבוע, כך שאנחנו לא אוכלים כל הזמן את אותו הדבר. מבחינתנו ההחלטה מה אוכלים השבוע הפכה למעין משחק משפחתי שבו כל המעורבים מגדירים מה מתחשק להם ומתוך זה יוצרים את התפריט ואת הרשימה.

 

הורדנו מהסל כמעט את כל השטויות. אמנם גם לפני ניהול התקציב לא היינו קונים המון ממתקים ומשקאות ממותקים, אבל לאחר שהתחלנו להתנהל נכון יותר, החלטנו שאנחנו מקציבים שקית של צ'יפס או בייגלה אחת לשלושת הילדים שלנו יחד. ויתרנו על משקאות ממותקים, ולמעשה יצרנו הרגלי אכילה בריאים יותר לנו ולילדים שלנו.  

 
גירסת הדפסה   |   שלח לחבר