תקציב למי שאין לו זמן כדי לנהל את הכסף שלו

אתם עובדים שעות ארוכות מדי יום, בכדי להביא הביתה פרנסה. כשאתם חוזרים, אתם צריכים לטפל בענייני הבית והמשפחה. היום בורח לכם מבין האצבעות ואתם מגלים ששוב לא הספקתם לטפל בעניינים הכלכליים, והמבט החטוף בחשבון הבנק לפני השינה גורם לכם לנדודי שינה. אתם שוקלים לעשות קצת שעות נוספות בכדי להגדיל את השכר החודשי, בודקים את ההצעות להלוואות שעוד עומדים בפניכם, וחושבים שאם רק היה לכם זמן הייתם עושים סדר בתקציב שלכם.

יש לכם מספיק זמן כדי לא לנהל תקציב?
הטיעון הכי נפוץ לאי ניהול תקציב הוא העדר זמן. לרוב האנשים נדמה שניהול תקציב דורש השקעה של שעות ארוכות שיבואו על חשבון שעות הפנאי והחופש שלנו, או על חשבון שעות השינה. אנחנו מניחים שניהול תקציב לוקח זמן רב, משום שהוא מחייב אותנו לגייס כוחות נפשיים, להתעסק עם הניירת מהבנק שמפחידה ומרגיזה אותנו, לתעדף את ההוצאות שלנו ולנהל משא ומתן על חלוקת התקציב עם בני המשפחה.

לפני שאתם מחליטים שאין לכם זמן בשביל ניהול תקציב נכון, עליכם לראות כמה זמן אתם מבזבזים על התעסקות עם הכסף הלא מנוהל שלכם. רובנו משקיעים שעות רבות של דאגה וחרדה לגבי המצב הכלכלי, סובלים מנדודי שינה שגוזלים עוד מזמן הפנאי שלנו ועובדים יותר שעות כדי להגדיל את ההכנסה. גם במקרה הזה זמן רב מתבזבז לו, אך בניגוד לאלטרנטיבה הוא לא מביא אותנו לתוצאות הרצויות.

תירוץ או אמת?
אז למה אנחנו נאחזים באמירה אין לנו זמן, כסיבה לאי ניהול התקציב? התשובה לכך מורכבת מכמה סיבות. הראשונה בהם היא הניסיון שלנו מהעבר. מכיוון שבעבר לא ידענו כיצד להתנהל, העבודה על איסוף הניירת ובניית התקציב, גזלה מאיתנו הרבה מאד זמן והתישה אותנו, ולכן אנו נוטים להאמין שניהול תקציב גוזל הרבה זמן אך לא מביא לתוצאות. ניסיון העבר משפיע גם בכיוון נוסף משום שאם הצלחנו לשבת בעבר על תקציב ולנהל אותו, רבים מאיתנו גילו כי המינוס עדיין ממשיך להעמיק, וזאת משום שבשל חוסר ידע, הם שכחו שני סעיפי תקציב חשובים – החזר ההלוואות וסעיף ההוצאות הבלתי מתוכננות.

ניהול תקציב עלול גם לפתוח תיבות פנדורה זוגיות. מכיוון שניהול כסף הוא עניין רגשי, זוגות רבים נוטים להאשים זה את זה בנוגע למצבם הכלכלי. מכיוון שאף אחד לא רוצה לומר שהזוגיות שלו נכנסת לחיכוך במצב זה, קל יותר להאשים את העדר הזמן. יתר על כן, יש אמרה האומרת כי בורות היא ברכה, וזאת משום שכאשר איננו יודעים את המצב הכלכלי לאשורו, אנחנו יכולים להניח כי מצבנו טוב משנראה.

אל כל הסיבות הללו מתווסף גם החשש הטבעי שלנו משינויים. מכיוון שאנו רגילים להתנהל בדרך מסוימת שכוללת לרוב הוצאות ספונטניות וניהול תקציב מחייב אותנו להיות מחושבים. החשש מהשינוי יכול להתכסות בתירוץ האין זמן, ולפטור אותנו מעשייה. 

אהבתם? שתפו עם חברים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שיעזרו לך לעשות עוד כסף

רוצה פריצת דרך כלכלית?
אני מזמין אותך לקבל “שיחת ייעוץ ובהירות” ( ב ZOOM)  ללא עלות 
ליצירת פריצת דרך כלכלית 
עם מנטור של תכנית סוד הכסף

icon-05-min