סיפור הצלחה: מהתלבטות לקראת קניית דירה, לרכישת דירה נוספת להשקעה

אחד מסיפורי ההצלחה המעניינים ביותר , הוא סיפורם של רחלי, עולה מצרפת ושל בעלה פטר, עולה מקנדה שהגיעו אלינו רגע לפני שהסתיימו 10 השנים בהם נהנו מזכויות של עולים חדשים.

נקודת המפנה: האם לקנות דירה בהנחת עולה ולהתסכן במינוס גדול יותר או לוותר?
הזוג היה באותה התקופה הוריו של ילד ראשון , ובשל ההוצאות ההולכות וגדלות הם תהו האם לנצל את ההנחה לעולים חדשים ולקנות כעת דירה, או האם לחכות עד שהמצב הכלכלי יסתדר?

“כשעשר השנים עמדו להגמר, נכנסו ללחץ כי פחדנו מצד אחד לקנות דירה עם כל ההוצאות והמינוס שהיו לנו, ומצד שני פחדנו לפספס הזדמנות שעשויה לחסוך לנו הרבה מאד כסף. כשישבנו עם החשבונות הבנו שאם לא נסדר את הבעיות הכלכליות שלנו לא נצליח לקנות את הדירה ולשלם את המשכנתא, ולכן החלטנו לפנות אליכם שתסייעו לנו לראות האם זו ההחלטה הנכונה עבורנו.” מספרת רחלי.

“כשעלינו ארצה, פטר ואני למדנו לימודים אקדמאיים והוא עבד במקביל ללימודים במשך שנתיים. מכיוון שהתרגלנו לרמת החיים, המשכנו לחיות בה גם לאחר שהוא פוטר ולכן התחלנו להתגלגל למינוסים. שנה לפני שהגענו אליכם, התחלנו לצמצם בצורה אינטואיטיבית, אבל הטעות שלנו היתה שעקבנו לאחור – ראינו כמה הוצאנו בחודש שעבר במקום לתכנן כמה נוציא בחודש הזה. הבנו שמשהו בשיטה שלנו לא נכון.

מתחילים לנהל את התקציב נכון

“מכיוון ששמענו הרצאה של גיל אורלי דרך הבנק שלנו וקראנו את הספר “נוסחת הכסף” החלטנו לפנות. קראנו באתר על החברה ועל השירות והחלטנו ללכת על זה, 

כבר בפגישה הראשונה עם גיל אורלי, הוא קלט מה הבעיות בתכנון ובהתנהלות הכלכלית שלנו ובפגישות הבאות נכנסנו לתכנון ההוצאות המשתנות והקבועות בהווה כדי לצאת מהמינוס ולכסות את החובות, ולתכנון עתידי על פי התוכניות שלנו שכללו התכוננות לעוד ילד ויציאה ללימודי מאסטר מבלי להכנס שוב לבעיה כלכלית.” מציינת רחלי.  

“היה ברור לנו שאם אנחנו מתכננים לקחת משכנתא אנחנו צריכים לעבור קודם תהליך הבראה וייצוב. בזכות התהליך שעברנו, החלטנו לקנות את הדירה ויצא שכיום אנחנו משלמים כהחזר משכנתא סכום שקטן משכר הדירה ששלמנו קודם לכן.

כמו כולם גם אנחנו רצינו לקנות משהו גדול וברמת חיים גבוהה, אבל תפסנו את עצמנו בדקה ה-90 וקנינו את הדירה הזו, שהיא אולי לא 120 מטר ואי אפשר לארח בה את כל החבר’ה אבל היא מתאימה לצרכים שלנו, מאפשרת לנו להתמודד עם ההחזרים עבורה ומספקת די מקום עבור המשפחה שלנו.” מסביר פטר.

אהבתם? שתפו עם חברים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שיעזרו לך לעשות עוד כסף

רוצה פריצת דרך כלכלית?
אני מזמין אותך לקבל “שיחת ייעוץ ובהירות” ( ב ZOOM)  ללא עלות 
ליצירת פריצת דרך כלכלית 
עם מנטור של תכנית סוד הכסף

icon-05-min