כך תהפכו מזוג צעיר השקוע בחובות לבעלי נכסים

איך הופך זוג צעיר עם חובות, לבעלי יכולת כלכלית עצמאית? אפשר לעבור תוך 10 שנים ממינוס של 2,000 שקל לחודש למצב שבו מייצרים הכנסה מנכסים בגובה של המשכורות הנוכחיות. בין היתר, טיפול ב”סעיף המזומן” ובחינת השקעות שונות מהכסף שנוכל “לגרד.

רוב הזוגות הצעירים מתקשים להשאיר את הראש מעל המים ולסיים את החודש עם חסכון או לפחות ללא מינוס. גם אילנה ועמרי, נשואים טריים לקראת אמצע שנות ה-30 לחייהם, חוו זאת על בשרם. על אף ששניהם הרוויחו יחד 13,500 שקל נטו לחודש, הם נהגו לסיים את החודש עם מינוס של 2,000 שקל וללא חסכונות, והרגישו שהם לא מצליחים להתקדם כלכלית.

 

 כמו רבים מחבריהם שהשתתפו במחאה החברתית, הם קיוו שהשינוי יגיע מהממשל. אך מכיוון שהתחילו לחשוב על הבאת ילד לעולם, הם הרגישו שאין להם זמן להמשיך ולחכות שהשינוי יקרה, אלא עליהם לעשות מה שביכולתם כדי לשנות את המצב שלהם.

 

 לא זורמים, מנווטים

 

אילנה ועמרי הגיעו לאימון כלכלי כדי לעשות שינוי ולצאת מהמינוס, אך כששאלתי אותם מה המטרות שלהם לעתיד, הם הופתעו מהשאלה, כיוון שלא דברו על כך מעולם. כל אחד מהם כתב 10 מטרות .

 

 רוב האנשים מקווים לטוב, נותנים לחיים לזרום ומתמודדים עם מה שמגיע, אך הדרך להגשמת החלומות עוברת דרך החלטה על מטרות וקביעת הדרך להגיע אליהן. במקום לחכות שדברים יקרו, בני הזוג החליטו לקחת אחריות על המצב ולגרום לחלומות שלהם להתגשם.

 

 לשניהם היה ברור בנקודה זו כי כל מטרה מגיעה עם עלות כלכלית, ובכדי לממש אותה ידרשו ויתורים כלכליים בטווח הקצר. הם נכנסו למשא ומתן על סדרי העדיפות שלהם, שבסופו הצליחו להסכים על שתי מטרות עיקריות – הרחבת המשפחה ויצירת עצמאות כלכלית.

 

 הגדרת המטרות הבהירה להם שעליהם לתכנן תקציב שבו יוכלו לספוג גידול בהוצאות בהיקף של 3,000 שקל לחודש בממוצע, כדי לגדל ילד. כמו כן עליהם לוודא כי התקציב מאפשר להם ליצור מצב בו ההכנסה מנכסים תהיה בגובה המשכורת שלהם כיום, תוך 10 שנים.

 

 משנים גישה ואת התקציב

 

איך זוג ממעמד הביניים עם מינוס של 2,000 שקל לחודש יכול להגיע למצב כזה תוך 10 שנים? התשובה היא שכאשר המטרה ברורה, קל יותר לסמן את הדרך אליה. אילנה ועמרי הבינו כי בכדי להשיג את היעדים הללו עליהם להיות מוכנים לשלם מחיר בדמות ירידה ברמת החיים וויתור על חלק מההוצאות החודשיות שלהם. לאחר שהחליטו שזה העתיד שהם רוצים לעצמם, הגיע הזמן לעבור לתכנון התקציב ולסגור את המינוס שלהם.

 

 אחד הסעיפים הגדולים ביותר בתקציב שלהם, אפילו יותר מתקציב שכר הדירה, היה סעיף המזומן, שעמד על 4,500 שקל לחודש. מדובר בסעיף חמקמק, שאליו מתנקזות כל ההוצאות הלא מוגדרות שהן בחזקת “צריך”. כאשר אין מטרות משותפות וברורות, סעיף זה כולל המון הוצאות קטנות וגדולות, שאינן מתועדפות או מוגדרות מראש בתקציב. בניהול תקציב נכון, סעיף זה נמחק לחלוטין, כי כל שקל ממנו מוקצה לטובת מטרה תקציבית מוגדרת כלשהי.

 

 ביטול סעיף זה וחלוקתו אל סעיפי התקציב השונים, אפשרה לצמצם את הגרעון החודשי של בני הזוג, וצמצום נוסף בהוצאות אפשר להם להתחיל לחסוך. על אף שבדרך כלל תהליך הגדרת תקציב הוא תהליך קשה, מכיוון שהמטרה הייתה ברורה לאילנה ועמרי, הם ניאותו לוותר יותר בקלות על הוצאות, ומיהרו להגדיר את התקציב הסופי לפיו יעבדו.

אהבתם? שתפו עם חברים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שיעזרו לך לעשות עוד כסף

רוצה פריצת דרך כלכלית?
אני מזמין אותך לקבל “שיחת ייעוץ ובהירות” ( ב ZOOM)  ללא עלות 
ליצירת פריצת דרך כלכלית 
עם מנטור של תכנית סוד הכסף

icon-05-min