כד השמן הפרטי שלך- כללים לחסכון והשקעה בתקופות של חוסר ודאות כלכלית

שנת 2010 צפויה להיות שנה של חוסר ודאות כלכלית. בניוזלטר הקודם דיברנו על חוסר הודאות בתחומי הנדל”ן, אך חוסר הודאות צפוי להתקיים בשנת 2010 גם בתחומי הכלכלה, התעסוקה וההשקעות. בחנוכה אנו שרים “כל אחד הוא אור קטן וכולנו אור איתן”, ובאמת על ידי אימוץ  העקרונות הבסיסיים להשקעה ולחסכון, כל אחד מאיתנו יכול לנצח את חוסר הודאות, לשמור על הכסף וליצור מסלול של אור בתוך האפלה.

כל אחד הוא אור קטן
ההדים של המשבר הכלכלי עדיין כאן – דובאי קורסת, אפריקה ישראל וצים מתקשות לעמוד בהתחייבויותיהן והאינפלציה מרימה את ראשה. להערכתנו, ישנם עוד “דובאי-ים” בשוק, ולמרבה הצער עוד נשמע במהלך שנת 2010 כתבות על ענקים שקרסו. לענקים אלו השפעה על הכסף שלנו ועל מקומות העבודה, וכאשר מכניסים למשוואה את הצפי לאינפלציה ולהתייקרות של הריבית והמשכנתאות, עולה השאלה – מה אנו כאזרחים קטנים יכולים לעשות כשבארזים נופלת השלהבת?

לכמה יספיק כד השמן שלך?
בסיפור חנוכה, כד השמן הספיק ל-8 ימים – די בכדי להספיק לייצר שמן חדש ולהביאו למקדש. כאשר עומדים בתקופה של חוסר ודאות יש צורך לעשות בדק בית ולראות לכמה זמן יספיק כד השמן הפרטי שלנו – החסכונות. היכולת של משפחה לחוות פיטורין או קיצוץ בשכר ולהשאר באותה רמת חיים, מבלי לקחת אשראי, דמי אבטלה או הלוואות ל-6 חודשים לפחות, מגדירה את עצמת החוסן הפיננסי של המשפחה.  

אם להערכתכם היקף החסכונות הקיים אינו מספיק ל-6 חודשים, כדאי להתחיל ולחסוך לפחות 10% מההכנסות לקופת בטחון, להמנע מהוצאות גדולות כגון החלפת דירה או רכב ונסיעות לחו”ל, להצטמצם בהיקף האשראי וההלוואות ומנגד, לבחון את התקציב ולמצוא באילו נקודות ביכולתכם להתייעל כלכלית.

בתקופה זו כדאי גם לשמור על עירנות במקום העבודה – להיות עירניים למצב הכלכלי של העסק, לדאוג לייחצן את ערככם בקרב מקבלי ההחלטות בחברה, להזדהות עם הארגון ולהראות זאת גם מילולית וגם על ידי מתן שעות נוספות במידת הצורך. 

אהבתם? שתפו עם חברים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שיעזרו לך לעשות עוד כסף

רוצה פריצת דרך כלכלית?
אני מזמין אותך לקבל “שיחת ייעוץ ובהירות” ( ב ZOOM)  ללא עלות 
ליצירת פריצת דרך כלכלית 
עם מנטור של תכנית סוד הכסף

icon-05-min