יבולים – סיפור הצלחה, מהיסטוריונים למתכנני עתיד

נמרוד ויערה הגיעו ליבולים לאחר שלא הצליחו לחסוך על אף שניהלו מעקב צמוד אחר ההוצאות וההכנסות. יום לאחר קבלת תוכנית העבודה, גילה הזוג כי כמות ההכנסות שלהם צפויה להיות קטנה מששערו. מתוך המשבר הם צמחו לתובנות מדהימות וכיום הם בדרך להגשים את המטרות הגדולות שלהם.

נמרוד ויערה הם זוג צעיר העומד לפני הולדת ילדם הראשון. הם הגיעו ליבולים כיוון שלרכוש את הכלים שיעזרו להם להגשים את החלום של כל זוג צעיר – לקנות דירה ולהרחיב את המשפחה. הזוג הגיע ליבולים לאחר שנתיים ומשהו בהם תעד את הכנסותיו והוצאותיו, הכיר את התפלגות ההוצאות אך לא הצליח למנף את הידע לכדי חסכון והגשמת יעדים.

לומדים איך לחסוך

“מקום העבודה של יערה הציע לנו ללכת ליבולים לצורך תכנון העתיד הכלכלי שלנו. מכיוון שרצינו להגיע למצב של קניית דירה ולחוסן אישי אך לא הצלחנו לחסוך בשלב זה, החלטנו לנצל את ההזדמנות שנפלה בחיקנו ולקבל את דעתו של גורם שלישי, שאינו מערב רגש בהחלטה ויכול לתת לנו את הכלים כדי להצליח.” מסביר נמרוד.

“באנו לפגישה הראשונה עם שירה, ושם היא הציגה בפנינו את התהליך של יבולים, את המטרות של הפגישות ואת האפשרויות הגלומות באימון. החלטנו ללכת על זה בכדי להפיק מהתהליך את התובנות, על אף החשש מלהוציא כסף על תהליך שכזה. מכיוון שאספנו באדיקות את הנתונים במשך השנתיים שלוש שקדמו לאימון, הבאנו לכלכלן הרבה מאד חומר ובמקביל הצבנו הרבה מאד מטרות ויעדים שעבורם אנו עושים את התקציב. בפגישה הזו קיבלנו תמונת מצב מדויקת של איפה אנחנו נמצאים, ראינו שהנתונים שאני מציג ליערה ורודים מדי ביחס למציאות, והבנו שההוצאות שלנו רק צפויות לגדול עקב הרצון לקנות בית ולהגדיל את המשפחה.” אומר נמרוד.

המציאות מול התכנונים

ג’ון לנון צוטט פעם כמי שאמר: “החיים הם מה שקורה לך בזמן שאתה עסוק בהכנת תוכניות אחרות”. את טיבו של המשפט הזה זכו בני הזוג להכיר רגע לאחר שקבלו את תוכנית העבודה מיבולים. נתוני ההכנסות עליהם התבססה התוכנית כללו מלגה שנמרוד היה אמור לקבל. יום לאחר הפגישה נודע לזוג כי נמרוד לא יקבל את המלגה, מצב שיצר הכנסות הקטנות בכ-1500 ¤ מהמצופה, והפך את התכנית שקבלו ללא רלוונטית יום לאחר שנקבעה.

נמרוד ויערה החליטו שלא להתייאש ובעזרת ניהול כלכלת המשפחה לנצל את המצב ולהשתמש בכלים שקיבלו בפגישות ביבולים ובסדנת מפתחות לשינוי בה השתתפו, לשם קבלת אחריות והכנת מימד של דינמיות בתקציב.

אהבתם? שתפו עם חברים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שיעזרו לך לעשות עוד כסף

רוצה פריצת דרך כלכלית?
אני מזמין אותך לקבל “שיחת ייעוץ ובהירות” ( ב ZOOM)  ללא עלות 
ליצירת פריצת דרך כלכלית 
עם מנטור של תכנית סוד הכסף

icon-05-min