אבא עשיר אבא עני – כלים לחינוך פיננסי

ספרו המפורסם של רוברט קיוסקאי אבא עשיר אבא עני אינו סיפור ביוגרפי אלא נקודת מבט על החינוך הפיננסי הנכון. קיוסקאי   בעצמו הודה בראיון כי אביו האמיתי היה עני, פקיד ממשלתי בעל תואר אקדמי, שהאמין בהשכלה גבוהה ככלי להתקדמות בחיים, ואילו את האב העשיר הוא בדה מדמיונו, כדמות שנועדה לשרת את רעיון החינוך הפיננסי. גיל אורלי, המתמחה בייעוץ ואימון כלכלי, מסביר על חינוך כלכלי וחשיבותו.

איפה לומדים על כסף?

איפה ילדינו לומדים כיצד להתנהל עם כסף? בתי הספר אינם מלמדים את רוב הדברים להם הם זקוקים בחיים. בין שאר הנושאים שאינם נלמדים הוא נושא ההתנהלות הכלכלית וכלכלת המשפחה ואין שום נגיעה בנושא של חינוך פיננסי. את הגישה לחיים בכלל ולכסף בפרט לומדים הילדים בבית, ורובנו מלמדים את הילדים איך להצטרף ל”מרוץ העכברים” עליו מדבר קיוסקאי בספרו, כאמור, דרך עיניו של האב העני.

אינטיליגנציה פיננסית

ישנו הבדל בין דרך המחשבה של שני האבות בספר. “אינטיליגנציה פיננסית” היא יחס מסוים לכסף – הכסף אמור לשרת אותי ולא אני אותו. רוב האנשים עובדים קשה מדי בשביל פחות מדי כסף, תוך הקרבת איכות החיים והמשפחה בשביל להצליח להתפרנס, וחיים את החיים מתוך המחשבה איך לצאת מהמינוס. מנגד, ישנם אנשים שהצליחו להפוך לעשירים אך הם שקועים במחשבה איך להתעשר עוד יותר, ואינם עושים את מה שגורם להם להיות מאושרים. בשני המקרים מדובר על חוסר אינטילגנציה פיננסית. השורה התחתונה של הספר אבא עשיר אבא עני היא להשקיע בבחירות נכונות ולרכוש אינטיליגנציה פיננסית.

איזה אבא אתם?

שני האבות בספר אבא עשיר אבא עני היו בעלי מוסר עבודה גבוה, כנות ויושר, ומה שהבדיל ביניהם היה היחס לכסף בלבד. אני לא אומר, חלילה, שאין צורך בהשכלה גבוהה ואיני מטיף לנשירה מבית הספר, אך אני ממליץ לכל ההורים לשים דגש בבית על השכלה פיננסית. למדו את הילדים כיצד להתנהל כלכלית ושתפו אותם בניהול תקציב משפחתי, כך שיקבלו מושג נכון לגבי החיים. מומלץ גם להורים עצמם לפנות לייעוץ עסקי עבור כלכלת הבית, ככלי ליציאה לעצמאות כלכלית אמיתית, שלכם היום, ושל ילדיכם בעתיד הרחוק או הקרוב.

אהבתם? שתפו עם חברים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שיעזרו לך לעשות עוד כסף

רוצה פריצת דרך כלכלית?
אני מזמין אותך לקבל “שיחת ייעוץ ובהירות” ( ב ZOOM)  ללא עלות 
ליצירת פריצת דרך כלכלית 
עם מנטור של תכנית סוד הכסף

icon-05-min