ייעוץ עסקי- איך כותבים תוכנית עסקית?

 
  ייעוץ עסקי

 כדי לכתוב תוכנית עסקית טובה צריך להשקיע מאמצים, זמן וכסף בהגדרת הסעיפים השונים בה. תוכנית עסקית טובה דורשת הבנה בתחומי ההתנהגות הצרכנית, כלכלת שווקים, שיווק, מיתוג, מימון לעסק, מכירות ועוד, ועל כן רבים נוטים להיעזר בשירותי ייעוץ עסקי לכתיבת תוכנית עסקית משכנעת שתציג את העסק, הפוטנציאל שלו ואת ייחודו באופן שישכנע את המשקיע פוטנציאלי או הבנק.

 

פרק 1: תקציר מנהלים

כרונולוגית, הפרק הראשון המופיע בתוכנית עסקית הוא פרק תקציר המנהלים, אך בדרך כלל זהו הפרק שנכתב רק לאחר השלמת כתיבתה של התוכנית כיוון שהוא מסכם את עיקרי התוכנית העסקית על פני 2 עמודים לכל היותר. שימוש בשירותי ייעוץ עסקי יסייע לכם להציג בפרק זה את כל העקרונות החשובים כך שגם אם המשקיע או הבנק לא יטרחו לקרוא את כל התכנית, הם יתוודעו לעיקר הדברים. 

פרק 2: הרעיון והצורך העסקיים

בפרק זה, אנו מתארים את הסיבות להקמת העסק, על אילו צרכים הוא עונה בשוק שבו הוא מתחרה, החזון והמטרות שלו וכן הלאה. בשלב זה כדאי לפרט מהם היתרונות היחסיים שיש למוצר או השירות אותם אתה מציע וכן לעשות ניתוח S.W.O.T  מקיף. לשם כך, תוכל להעזר במתן ייעוץ עסקי.

לפרק זה מספר תתי פרקים הכוללים את תיאור המוצרים והשירותים אותם מציע העסק, והסברי תמחיר הכוללים הסבר על עלויות היצור והעלויות הנוספות וכן על הרווח ומודל הרווחיות. מחירו של המוצר או השירות יהווה את אחד השיקולים המרכזיים אצל לקוחותיך הפוטנציאלים, ועל כן יש לקבוע אותו ביחס לגורמים רבים כגון מחיר המוצרים המתחרים, התחשבות בביקושים, מיצוב וערך נתפס כמו גם ביחס לעלויות הייצור. יעוץ עסקי נכון יעזור לך לבנות טבלת מחירים שתאפשר לך למצוא את האיזון בין כל הגורמים הללו. 

תתי פרקים נוספים כוללים השוואה למוצרים או שירותים מתחרים, את תיאור הענף / השוק בו מתחרים, וכן את תיאור התחרות בשוק. בכדי למפות נכון את המגמות והטרנדים בענף בו אתה פועל, לבחון את גודלו ואת אחוזי הצמיחה בו תוכל להיעזר בשירותי ייעוץ עסקי שיסייעו לך גם להגדיר את נתח השוק הפוטנציאלי שאליו תוכל להגיע. ייעוץ עסקי יסייע לך להבין את המתחרים ולקבוע אסטרטגיה עסקית נכונה לעסק שלך תוך התבססות על פרמטרים כגון מהירות היכולת של המתחרים לשכפל את הרעיון הייחודי שלך ובסופו של דבר להשיג עצמאות כלכלית ושקט נפשי.

 

אהבתם? שתפו עם חברים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שיעזרו לך לעשות עוד כסף

רוצה פריצת דרך כלכלית?
אני מזמין אותך לקבל “שיחת ייעוץ ובהירות” ( ב ZOOM)  ללא עלות 
ליצירת פריצת דרך כלכלית 
עם מנטור של תכנית סוד הכסף

icon-05-min