איפה העסק שלך עומד עכשיו ובשנה הבאה?

סוף שנה ותחילתה של שנה חדשה הם זמנים משמעותיים עבור כל עסק ועסקים קטנים ובינוניים בפרט. בתקופה זו אמורים להתבצע בעסק תהליכי בקרה והפקת לקחים על ביצועי השנה שחלפה והכנת תוכניות העבודה לשנה הקרבה. אך בעלי עסקים קטנים ובינוניים רבים מדלגים על תהליכים אלו מתוך הפחתה שגויה בחשיבותם ובהכרחיותם, ועלולים לשלם על כך מחירים גבוהים ורבים.

בדיקת השלמה – עד כמה אתם קרובים ליעדים?

אחד התהליכים החשובים בתפר שבין שנה אחת לאחרת הוא תהליך ההשלמה הבודק את מידת הגשמת המטרות והיעדים. בבדיקה זו חוזרים אל התכנית העבודה של השנה שחלפה וסוקרים את תכנון היעדים והמטרות אל מול הביצוע בפועל. לבדיקה זו חשיבות רבה במספר מובנים, שכן היא מאפשרת לבעלי העסק לראות הארגון בראיית מאקרו וממבט על, דבר שכמעט לא מתקיים בעשייה היומיומית.

כאשר בודקים את מה שהוגשם, אנו יכולים להעריך את המצב הנוכחי ואת התרומה של עובדי העסק לכך. כתוצאה מכך, נוכל להעניק הוקרות על הישגים לעובדים שעמדו ביעדים או הראו מצוינות בכדי לדרבן אותם להמשיך בכיוון זה ולסחוף עובדים נוספים. מנגד, נוכל לדעת האם קיימים בעסק שלנו גורמים אשר תפוקתם ויעילותם דורשת שיפור והתייחסות.

אספקט חשוב נוסף של תהליך השלמה הוא היכולת להפיק לקחים מהאירועים החיוביים והשליליים שהתרחשו במהלך השנה. כאשר איננו יודעים להסביר מדוע התרחש שיפור בעסק, לא בהכרח נדע לשחזר ולשמר הישגים אלה גם בשנה הבאה. על כן החשיבות להבין כיצד הושגו נקודות השיא של השנה ומנגד, חשוב להכיר את הגורמים מעכבי התוצאות ואת הנסיבות שעיכבו אותנו מלהגשים את היעדים שהצבנו. תהליך השלמה מאפשר לנו לסגור מעגל, ולפתוח מעגל חדש בדמות תוכנית העבודה לשנה הקרבה.

בין ערכים ליעדים

חשוב לצאת לתוכנית העבודה מתוך חיבור לחזון הארגון וערכי הליבה שלו. את החזון מרכיבים ערכים כגון מקצועיות, שירותיות, מובילות, חדשנות, איכות וכו”. מתוכם יוצקים את הביטוי הפיזי שלאותם הערכים שהם המטרות והיעדים. חשוב שלא ליפול לטעות הנפוצה שבה הערכים נשארים בגדר כותרות או סיסמאות ללא אפשרות למדוד את יישומן.

אהבתם? שתפו עם חברים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שיעזרו לך לעשות עוד כסף

רוצה פריצת דרך כלכלית?
אני מזמין אותך לקבל “שיחת ייעוץ ובהירות” ( ב ZOOM)  ללא עלות 
ליצירת פריצת דרך כלכלית 
עם מנטור של תכנית סוד הכסף

icon-05-min